Wiadomości z rynku

piątek
27 grudnia 2024

Silniki Euro VI Renault Truck w 2014 roku

technika
25.01.2013 00:00:00
Nowe silniki Euro VI Renault Trucks to mniejsza ilość spalin i większa oszczędność paliwa. Jednostki te pojawią się w pojazdach w styczniu 2014 roku, wraz z wejściem nowych przepisów. Producent zapewnia, że nowe motory są wydajne, ekonomiczne i niezawodne tak samo, a może nawet bardziej niż silnik Euro V.
Nowe silniki Euro VI Renault Trucks to mniejsza ilość spalin i większa oszczędność paliwa. Jednostki te pojawią się w pojazdach w styczniu 2014 roku, wraz z wejściem nowych przepisów. Producent zapewnia, że nowe motory są wydajne, ekonomiczne i niezawodne tak samo, a może nawet bardziej niż silnik Euro V.
Silniki heavy duty range: 11- i 13-litrowe
Dla gamy ciężkiej przygotowano nowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności 11 litrów, o nazwie DTI11. Dostępne będą trzy wersje: 380 KM (1.800 Nm), 430 KM (2.050 Nm) oraz 460 KM (2.200 Nm). Konstrukcyjnie nowy model bazuje na rozwiązaniach stosowanych w silnikach Euro V, ale wyróżnia go nowy układ oczyszczania spalin oraz nowy układ zasilania oparty na systemie common rail, cechujący się niezwykle dokładnym, wysokociśnieniowym wtryskiem, nawet przy niskich obrotach.
Silnik DTI 11 spełnia normę Euro VI poprzez zastosowanie układu SCR (selektywnej redukcji katalitycznej). Aby układ był w pełni wydajny, musi pracować w odpowiednio wysokiej temperaturze. Mając to na uwadze, zastosowano szereg technologii, takich jak recyrkulacja gazów wydzielanych w początkowym okresie pracy silnika, sterowane zawory w układzie dolotowym i wylotowym oraz optymalne sterowanie procesem spalania.
Wszystkie silniki Renault Trucks Euro VI wyposażone są w filtr cząstek stałych.
Ta sama technologia została zastosowana w nowym, sześciocylindrowym silniku o pojemności 13 l. Model ten wyróżnia jednak elektroniczna pompa wtryskowa. DTI 13 dostępny będzie w wariantach: 440 KM (2.200 Nm), 480 KM (2.400 Nm) oraz 520 KM (2.550 Nm).
Silniki dla gamy średniej: 5- i 8-litrowe
Dla gamy średniej konstruktorzy opracowali dwa nowe silniki: czterocylindrowy DTI 5 o pojemności 5 l, dostępny w dwóch wersjach - 210 KM (800 Nm) i 240 KM (900 Nm) - oraz sześciocylindrowy DTI 8 o pojemności 8 l w trzech wersjach: 250 KM (950 Nm), 280 KM (1.050 Nm) i 320 KM (.1200 Nm).
Oba typy silników zostały wyposażone w układ recyrkulacji spalin EGR, który ogranicza ilość tlenków azotu wytwarzanych podczas spalania. Pozostałe tlenki azotu są eliminowane przez układ SCR. Zastosowany filtr cząstek stałych jest w stanie spełnić restrykcyjne wymagania narzucone przez nowe przepisy. Silniki zasilane są poprzez common rail o maksymalnym ciśnieniu 2.000 barów. Zastosowanie wielokrotnego wtrysku (do pięciu na jeden cykl pracy) sprawia, że silniki te są wydajne, ciche i ekonomiczne.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.