Wiadomości z rynku

piątek
27 grudnia 2024

Ładowarki Volvo L150G, L180G i L220G Stage IIIB

Maszyny budowlane. Volvo pierwsze tak czyste na rynku
18.02.2011 00:00:00
Nowa generacja ładowarek Volvo to maszyny, które są silniejsze, a jednocześnie spełniają najbardziej wyśrubowane normy emisji spalin, Stage IIIB. Oznaczone są one symbolami L150G, L180G i L220G. Nowy, 6-cylindrowy, rzędowy, turbodoładowany, chłodzony cieczą silnik wysokoprężny Volvo D13H-F o pojemności 12,8 l, z jest wyposażony w chłodzony układ recyrkulacji spalin i aktywnie regenerowany filtr cząstek stałych. Występuje w trzech wariantach mocy, dostosowanych do każdego z trzech modeli ładowarek.
Maszyny - L150G, L180G i L220G - w nowym wydaniu charakteryzują się jeszcze wyższym komfortem pracy operatora, a do tego mają mniejszy apetyt na paliwo.
Dużo zmian
Nowe technologie wymusiły przeprojektowanie tyłu pojazdu, a jednocześnie umożliwiły zaoferowanie takich funkcji jak OptiShift w standardzie. System OptiShift, łączący w sobie nowy zmiennik momentu obrotowego z funkcją Lock-up (100% momentu obrotowego silnika jest przenoszone do skrzyni biegów z pominięciem strat w zmienniku) oraz opatentowany przez Volvo system Reverse by Braking (hamowanie przy użyciu hamulców głównych maszyny przy zmianie kierunku jazdy), daje oszczędności paliwa w cyklach załadunku i przewozu, a jednocześnie zmniejsza obciążenie przemiennika, przekładni biegów i układu napędowego. Poprawiono także moc i moment obrotowy, dzięki czemu silnik staje się bardziej elastyczny.
W porównaniu do poprzedniej serii F podniesiono także ciśnienie hydrauliczne, co umożliwiło zwiększenie siły udźwigu i odspajania w całej linii produktów. Wyposażenie standardowe obejmuje teraz też sterowanie elektrohydrauliczne, pozwalające operatorom na bezpieczne i łatwe dostosowywanie funkcji wysięgnika i łyżki z wnętrza kabiny, a nie, jak dawniej, z zewnątrz. Wystarczy wcisnąć guzik i lekko dotknąć dźwigni dłonią, aby ustawić wysięgnik i łyżkę w dowolnym położeniu i pod dowolnym kątem. Przykładem jest funkcja: powrót do kopania (ang. Return-to-Dig), która pozwala ustawić wysięgnik na zaplanowanej wysokości od poziomu ziemi z kabiny, dzięki czemu operator może się skoncentrować na innych aspektach ruchu maszyny.
Ulepszenia w stosunku do poprzedniej wersji, obejmują także otwieraną do tyłu pokrywę silnika, która daje lepszy dostęp serwisowy, widoczność i ułatwia obsługę. Filtry oleju i paliwa scentralizowano, by ułatwić serwisowanie, a chłodzenie obudowy turbosprężarki cieczą ma wydłużyć "życie" tego podzespołu.
"Zielony" silnik
Nowy, 6-cylindrowy, rzędowy, turbodoładowany, chłodzony cieczą silnik wysokoprężny Volvo D13H-F o pojemności 12,8 l, z jest wyposażony w chłodzony układ recyrkulacji spalin i aktywnie regenerowany filtr cząstek stałych. Występuje w trzech wariantach mocy, dostosowanych do każdego z trzech modeli ładowarek.
Silnik charakteryzuje się niskim poziomem emisji spalin, zgodnym z normami Tier 4 Interim/Stage IIIB. Umożliwia użytkowanie maszyny we wrażliwych środowiskach.
To jednostka z czterema zaworami na cylinder, górnym wałkiem rozrządu i elektronicznie sterowanymi pompowtryskiwaczami. Posiada wymienne mokre tuleje cylindrowe oraz wymienne prowadnice i gniazda zaworów. Ruchy pedału przyspieszenia lub dostępnej w opcji dźwigni sterującej prędkości obrotową silnika są przekazywane do silnika drogą elektroniczną. Motor wyposażony jest w trzystopniowe filtrowanie powietrza.
Obudowa łożyska zastosowanej przez Volvo nowej turbosprężarki VGT jest chłodzona cieczą, tą samą, która chłodzi silnik. Chłodzenie jest skutecznym sposobem zapewnienia wysokiej jakości oleju i dużej trwałości turbosprężarki oraz ograniczenia czasu przestojów do minimum. Turbosprężarka VGT w sposób ciągły reguluje ilość powietrza dostarczanego do silnika, dzięki czemu jednostka napędowa powinna reagować błyskawicznie w całym zakresie prędkości obrotowych.
Eko-pedał i filtr
Pedał przyspieszenia stawia odpowiednio dobrany opór (przeciwdziała naciskowi), przypominający operatorowi o potrzebie łagodnego wciskania pedału. Funkcja ta pomaga unikać nadmiernego spalania, tym samym przyczynia się do oszczędzania paliwa.
W aktywny filtr cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filter) wbudowano katalizator utleniający i palnik dopalający. Filtr wychwytuje i gromadzi cząstki stałe zwarte w spalinach, a następnie okresowo dopala je, zapewniając redukcję emisji węglowodorów/sadzy. Proces ten nie powoduje zakłóceń w działaniu ani pogorszenia osiągów silnika.
Z Power Shift
Przekładnia hydrokinetyczna: jednostopniowa. Skrzynia biegów: Volvo z wałkiem pośrednim, sterowana jedną dźwignią. Szybka i płynna zmiana biegów za pośrednictwem zaworu PWM (o modulowanej szerokości impulsu). Blokada przekładni hydrokinetycznej.
Dostępny automatyczny układ zmiany biegów pod obciążeniem APS (Automatic Power Shift) wybiera optymalny bieg, zależnie od prędkości obrotowej silnika, prędkości jazdy, aktywacji funkcji kick down, hamulca silnikowego i innych czynników. Aby wyeliminować konieczność manualnej redukcji do 1 biegu, wystarczy wybrać tryb FAPS (w pełni automatyczny). Rezultaty? Krótsze cykle robocze, mniejsze zużycie podzespołów i niższe zużycie paliwa.
Reverse By Brake
Opatentowany przez Volvo unikatowy system hamowania Reverse By Brake (RBB) automatycznie uruchamia hamulce zasadnicze podczas zmniejszania prędkości jazdy. Dzięki temu w tej fazie nie jest wykorzystywana przekładnia hydrokinetyczna. Zalety: mniejsze obciążenie przekładni hydrokinetycznej i skrzyni biegów, oszczędność paliwa, większy komfort jazdy. System szczególnie przydatny jest podczas załadunku samochodów ciężarowych lub załadunku w krótkich cyklach roboczych.
Funkcja OptiShift obejmuje przekładnię hydrokinetyczną wyposażoną w blokadę i system hamowania Reverse By Brake. Zapewnia krótsze cykle robocze, większą zdolność pokonywania wzniesień, niższe zużycie paliwa oraz większy komfort jazdy, także podczas zmniejszania prędkości.
Dane techniczne
Silnik D13H-F (Stage IIIB) 12,8 l
L150G
Masa robocza (z przeciwwagą do dłużycy 1.140 kg) 25.660 kg
Udźwig 7.700 kg
Maks. moc silnika 300 KM przy 1.300 obr/min
Maks. moment obrotowy 1.871 Nm przy 1.050 obr/min
L180G
Masa robocza (z przeciwwagą do dłużycy 1.140 kg) 28.470 kg
Udźwig 8.710 kg
Maks. moc silnika 334 KM przy 1.300-1.400 obr/min
Maks. moment obrotowy 2.030 Nm przy 1.000 obr/min
L220G
Masa robocza (z przeciwwagą do dłużycy 800 kg) 32.810 kg
Udźwig 10.080 kg
Maks. moc silnika 373 KM przy 1.300-1.400 obr/min
Maks. moment obrotowy 2.231 Nm przy 1.100 obr/min
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.