Wiadomości z rynku

piątek
27 grudnia 2024

Testy satelitarnego systemu poboru opłat

Technika a opłaty drogowe
01.10.2010 00:00:00
W Warszawie odbyły się pierwsze testy systemu elektronicznego poboru opłat drogowych w technologii satelitarnej. Na blisko 30 km odcinku wypróbowano wszystkie funkcje systemu GNSS. Konsorcjum MyToll zorganizowało specjalny pokaz elektronicznego systemu poboru opłat drogowych, z wykorzystaniem technologii satelitarnej. W teście wykorzystano między innymi autobusy do 12 t i urządzenie do komunikacji On Board Unit. Ci, którzy posiadają samochody ciężarowe, ciągniki siodłowe, autobusy..., które będą poruszały się po polskich autostradach, powinni bliżej przyjrzeć się jak to działa i na czym polega.
W Warszawie odbyły się pierwsze testy systemu elektronicznego poboru opłat drogowych w technologii satelitarnej. Na blisko 30 km odcinku wypróbowano wszystkie funkcje systemu GNSS.
Konsorcjum MyToll zorganizowało specjalny pokaz elektronicznego systemu poboru opłat drogowych, z wykorzystaniem technologii satelitarnej. W teście wykorzystano autobus do 12 t, urządzenie do komunikacji On Board Unit, kartę SIM polskiego operatora oraz specjalny update oprogramowania na wycinek trasy Warszawa-Gdańsk.
- Wystarczyło zaledwie kilka dni, aby nasi specjaliści zaprogramowali i przetestowali trasę, po której poruszał się MyTollBus - mówi Patrycja Wrześniewska, dyrektor działu projektów międzynarodowych Satellic.
- W ten sposób pokazaliśmy, że system satelitarny można wprowadzić naprawdę szybko, bez czasowego zamknięcia dróg w celu budowy infrastruktury drogowej. Nasze rozwiązanie jest na tyle elastyczne, że w bardzo krótkim czasie możemy bez problemu dołączyć do płatnej sieci dróg odcinki, którymi uciekają nieuczciwi kierowcy i skierować ich na odpowiednią trasę. Omijanie dróg płatnych na poziomie 5% przez nieuczciwych kierowców może przynieść znaczne zaniżenie wpływów do budżetu państwa, a także obniżać poziom bezpieczeństwa na drogach miejskich.
Podczas spotkania zaprezentowano również sposób instalacji urządzenia pokładowego. Wystarczyło wyjąć je z opakowania, podłączyć do źródła zasilania (zapalniczka), przykleić do szyby i włączyć. Według zgromadzonych gości instalacja była o wiele prostsza od uruchomienia telefonu komórkowego.
Coraz większa popularność systemu satelitarnego ma swoje odzwierciedlenie w innych krajach europejskich. Jak do tej pory największy taki system został wprowadzony w Niemczech. Niedawno dołączyła do nich Słowacja.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.