Wiadomości z rynku

piątek
27 grudnia 2024

Renault Kangoo Compact Concept - dostawczak młodzieżowy

Samochody dostawcze. Renault Kangoo Compact Concept
18.04.2008 00:00:00
Na polskim rynku zadebiutowała właśnie druga generacja dostawczego Renault Kangoo. W dwóch odmianach, dłuższej Express oraz krótszej Express Compact, a francuska marka zademonstrowała studyjne Kangoo Compact Concept. To zapowiedź nowej wersji użytkowego auta - pojazdu dla młodych, wysportowanych mieszkańców miast lubiących aktywnie spędzać wolny czas, przede wszystkim na rolkach. Renault Koncept, w odróżnieniu od oferowanego Express Compact, ma okna za drzwiami, przeszkloną tylną klapę (z oddzielnie otwieraną szybą), przeszklony dach. Tylną jego część można otworzyć, co umożliwia podróż prawie jak w kabriolecie albo załadunek długich przedmiotów. Nikt nie powinien narzekać na to, że do kabiny dociera mało słonecznego światła.
Na polskim rynku zadebiutowała właśnie druga generacja dostawczego Renault Kangoo. W dwóch odmianach, dłuższej Express oraz krótszej Express Compact, a francuska marka zademonstrowała studyjne Kangoo Compact Concept. To zapowiedź nowej wersji użytkowego auta - pojazdu dla młodych, wysportowanych mieszkańców miast lubiących aktywnie spędzać wolny czas, przede wszystkim na rolkach.
Dużo światła i kolorów
Koncept, w odróżnieniu od oferowanego Express Compact, ma okna za drzwiami, przeszkloną tylną klapę (z oddzielnie otwieraną szybą), przeszklony dach. Tylną jego część można otworzyć, co umożliwia podróż prawie jak w kabriolecie albo załadunek długich przedmiotów. Nikt nie powinien narzekać na to, że do kabiny dociera mało słonecznego światła.
We wnętrzu pełno kolorów. Dominuje niebieski, dużo jest szaro-aluminiowego, są też akcenty pomarańczowe. Na zewnątrz dwa lakiery, pomarańczowy i srebrny.
Kangoo Compact Concept jest trzydrzwiowe, czteromiejscowe. Za przednimi fotelami umieszczono dwuosobową kanapę. Jej dość mocne wyprofilowanie zapowiada wygodną podróż. Tapicerka łączy skórę i tkaninę.
Wśród rolek
Klapa bagażnika składa się z dwóch części. Na dolnym fragmencie, otwieranym do dołu, znajdują się uchwyty na dwie pary rolek. W bocznych panelach bagażnika kryją się schowki na zapasowe kółka do rolek i drobne akcesoria. Motyw rolek powtarza się w kilku miejscach samochodu. Przykładowo, dźwignia do regulacji przednich siedzeń ma kształt niebieskiego kółka rolek.
105 dieslowskich koni
Mimo że auto ma służyć do wypadów w plener, nie posiada napędu 4x4. Pozostawiono przedni napęd, zwiększając tylko prześwit do ponad 200 mm (dokładnych danych nie podano). Turbodiesel 1.5 dCi 105 KM jest najmocniejszy spośród przewidzianych do nowego Expressa, ale nie będzie stosowany w seryjnym Expressie Compact.
Renault zapowiada, że samochód wykorzystujący rozwiązania Kangoo Compact Concept znajdzie się w seryjnej produkcji.
Podstawowe dane techniczne
Długość 3.896 mm
Szerokość 1.856 mm
Wysokość 1.717 mm
Masa 1.225 kg
Silnik turbodiesel common rail, 1.461 ccm, R4, 8V z filtrem cząstek stałych FAP
Moc maksymalna 105 KM
Maks. moment obrotowy 240 Nm przy 2.200 obr./min
Napęd na przednie koła
Skrzynia mechaniczna, sześciobiegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.