Wiadomości z rynku

piątek
27 grudnia 2024

Ciężarówki pną się w górę

Trendy rynkowe. Więcej nowych pojazdów o DMC powyżej 16 ton
02.11.2007 00:00:00
W porównaniu do zeszłego roku, od stycznia do września 2007 sprzedało się w Polsce o ponad 70 procent więcej najcięższych ciężarówek, o DMC powyżej 16 ton - wynika z najnowszego, właśnie opublikowanego zestawienia analitycznego Samaru. W tym roku zmienił się lider naszego rynku, został nim DAF, który od stycznia do końca września br. sprzedał ponad trzy tysiące ciężarówek powyżej 16 t. Ubiegłoroczny przodownik, MAN sprzedał niecałe dwa i pół tysiąca. Niemiecka firma ma niewielką przewagę (143 pojazdy) nad trzecią na rynku firmą, czyli Scanią.
W porównaniu do zeszłego roku, od stycznia do września 2007 sprzedało się w Polsce o ponad 70 procent więcej najcięższych ciężarówek, o DMC powyżej 16 ton - wynika z najnowszego, właśnie opublikowanego zestawienia analitycznego Samaru.
Sprzedaż najcięższych pojazdów przebiega w tym roku pod znakiem dużego wzrostu popytu, za którym nie zawsze nadąża podaż.
Rynek jak na drożdżach
Boom transportowy odczuwają niemal wszystkie firmy z tzw. wielkiej siódemki, a więc czołowi importerzy nowych ciężarówek: - Dobry stan gospodarki wpływa na rozwój branży transportowej - wyjaśnia Wojciech Drzewiecki z analitycznej firmy Samar z Warszawy. - Wzrost rynku nowych ciężarówek jest od wejścia Polski do Unii Europejskiej i ta tendencja raczej nie zmieni się w najbliższym czasie.
Według danych Samaru od stycznia do końca września br. sprzedało się w Polsce niemal 14,5 tys. takich pojazdów, w analogicznym okresie rok wcześniej było to tylko 8,5 tys.
Jest nowy lider
W tym roku zmienił się lider naszego rynku, został nim DAF, który od stycznia do końca września br. sprzedał ponad trzy tysiące ciężarówek powyżej 16 t. Ubiegłoroczny przodownik, MAN sprzedał niecałe dwa i pół tysiąca. Niemiecka firma ma niewielką przewagę (143 pojazdy) nad trzecią na rynku firmą, czyli Scanią.
Procenty w górę
Porównując trzy pierwsze kwartały bieżącego roku i poprzedniego największe wzrosty miało w Polsce Iveco, które sprzedało o 130 procent więcej nowych pojazdów o DMC powyżej 16 t. - Zazwyczaj wzrost zainteresowania można obserwować w tych firmach, które wprowadzają na rynek nowości, a włoska zaprezentowała w tym roku nowego Stralisa - komentuje Wojciech Drzewiecki.
Bardzo duży przyrost zanotował także Mercedes, u którego sprzedaż pojazdów o DMC powyżej 16 ton wzrosła o ponad 109 proc., Scania ze wzrostem prawie o 108 proc. i DAF z nieco ponad 100 proc. Najmniej w procentach zyskały MAN i Renault.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.