Wiadomości z rynku

piątek
27 grudnia 2024

Sany PQ 190 IIIA - chińskie wyrównanie

Maszyny budowlane. Równiarki Sany PQ 190 IIIA
07.09.2007 00:00:00
Dotychczas na polskich placach budów wykorzystywane były równiarki przede wszystkim europejskich producentów. Teraz importer chińskich maszyn chce nieco wyrównać rachunki z konkurencją. W tym roku wprowadził na rynek (również polski) nową równiarkę Sany PQ 190 IIIA zbudowaną w oparciu o komponenty wielu renomowanych firm. Sany to istniejący od 1989 r. jeden z największych chińskich wytwórców maszyn budowlanych. Cechą typową dla wszystkich maszyn Sany jest stosowanie przy ich produkcji podzespołów nie na licencji, lecz pochodzących bezpośrednio od renomowanych zachodnich firm (np. Cummins, Deutz, Siemens, Bosch-Rexroth czy Kawasaki).
Debiutująca w tym roku na naszym rynku chińska marka Sany (importerem jest firma Bodo Polska z Paczkowa - spółka córka niemieckiej Bodo GmbH) jest u nas jeszcze mało znana, choć wystawiała maszyny na tegorocznych targach w Kielcach, wielu kojarzy się bardziej z elektroniką japońskich firm Sony i Sanyo niż z maszynami budowlanymi. Tymczasem Sany to istniejący od 1989 r. jeden z największych chińskich wytwórców maszyn budowlanych. Cechą typową dla wszystkich maszyn Sany jest stosowanie przy ich produkcji podzespołów nie na licencji, lecz pochodzących bezpośrednio od renomowanych zachodnich firm (np. Cummins, Deutz, Siemens, Bosch-Rexroth czy Kawasaki).
Sany PQ 190 IIIA to ciężka (masa własna 16.240 kg) równiarka drogowa z układem napędowym 6x4 (hydrauliczne przeniesienie napędu) przeznaczona do profilowania podłoży pod nawierzchnie dróg, autostrad, lotnisk, wyrównywania pól, nasypów i rowów oraz do zrywania starych nawierzchni.
Maszyna napędzana jest sześciocylindrowym turbodieslem Cummins o mocy 192 KM (jest jeszcze słabsza odmiana - PQ 160 II z turbodieslem Deutz o mocy 160 KM). Napęd przenoszony jest na koła hydraulicznie, co pozwoliło na wyeliminowanie, sprawiających kłopoty w poprzedniczce, skrzynki przekładniowej i mostów napędowych.
Standardowy układ roboczy równiarki składa się z lemiesza przedniego o wymiarach 3.965 x 610 mm oraz umieszczonego z tyłu zrywaka o pięciu zębach. Lemiesz jest obrotowy (kąt obrotu 360 stopni, paletowy pierścień obrotu). Maksymalna głębokość robocza to 500 mm. Skrzynia biegów ma po pięć przełożeń do jazdy w przód i w tył. Możliwy jest też wybór trybu automatycznego.
Równiarka jest wyposażona w szczelną kabinę operatora. Standardowo wyposażona została w klimatyzację i radio. Fotel ma pełny zakres regulacji. Regulowany jest też główny panel sterowania funkcjami roboczymi.
Kabina jest amortyzowana, drgania i wstrząsy tłumi sześć gumowych podkładek.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.