Wiadomości z rynku

środa
25 grudnia 2024

Ciężarówki Renault Trucks palą do 3 proc. mniej

Modele T, C i K z roku modelowego 2025 z kamerami zamiast lusterek
21 listopada 2024

Nowe modele Renault Trucks T, C, K 2025 Fot. Renault Trucks

 
Renault Trucks rozpoczyna sprzedaż samochodów ciężarowych z oferty roku modelowego 2025. Nowe modele T, T High, C i K zostały zaprojektowane z myślą o optymalizacji spalania, bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Charakteryzują się one zmniejszonym zużyciem paliwa nawet o 3% w porównaniu z poprzednią generacją, oferując przewoźnikom zwiększoną produktywność przy jednoczesnym zmniejszeniu ich wpływu na środowisko.

Długodystansowe Renault Trucks T Smart Racer Fot. Renault Trucks

 

Oszczędność energii

Po wprowadzeniu systemu Turbo Compound dwa lata temu, który zapewnia oszczędność paliwa do 10%, Renault Trucks kontynuuje poprawę efektywności energetycznej swoich pojazdów. Samochody ciężarowe z oferty roku modelowego 2025 oferują dodatkowe oszczędności zużycia paliwa nawet do 3%.
W szczególności, producent zoptymalizował wybrane elementy układu napędowego (silnik, skrzynię biegów, osie) i wyposażył nową generację samochodów ciężarowych w opony klasy A+ w standardzie.

Modele Renault Trucks T, T High oraz T E-Tech są teraz standardowo wyposażane w kamery zamiast lusterek wstecznych, co poprawia aerodynamikę i przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Znajdujące się w składanych skrzydłach kamery do widzenia wstecznego są podłączone do dwóch ekranów w kabinie, które pokazują otoczenie wokół pojazdu, w tym w trybie podczerwieni, poprawiającym widoczność w nocy.
Urządzenie jest również dostępne jako opcja w modelach C, K i C E-Tech.

Poprawiono bezpieczeństwo i komfort jazdy Fot. Renault Trucks

 

Ze wsparciem Smart Racer

Do zastosowań długodystansowych firma oferuje wersję zoptymalizowaną pod kątem zużycia paliwa: Renault Trucks T Smart Racer. Dostępny w modelach T i T High, Smart Racer łączy silnik DE13 Turbo Compound z pełną gamą dostępnych opcji sprzyjających zużyciu paliwa. Rezultatem jest redukcja zużycia paliwa o 14% i emisji CO2 o 15% (wynik uzyskany za pomocą narzędzia symulacyjnego VECTO - narzędzie do obliczania zużycia energii przez pojazd) w porównaniu ze standardowym modelem.

Poprawiono bezpieczeństwo i komfort jazdy

Układ wspomagania kierownicy z roku modelowego 2025 stabilizuje pojazd przy dużych prędkościach i zapewnia płynniejsze sterowanie przy niskich prędkościach, ułatwiając manewrowanie w obszarach miejskich i podmiejskich. System ten łączy w sobie hydrauliczne wspomaganie kierownicy i silnik elektryczny, którego czujniki dostosowują zachowanie pojazdu w czasie rzeczywistym w zależności od ruchów samochodu ciężarowego i zamiarów kierowcy.
Dostępne jest również urządzenie wspomagające utrzymanie pasa ruchu z automatyczną korektą. Przywraca pojazd na jego pas ruchu w przypadku niezamierzonego zjechania z niego. Zapewnia również dodatkową ochronę przed martwymi punktami, zwiększając bezpieczeństwo najbardziej narażonych użytkowników dróg.
Światła drogowe są aktywowane i dezaktywowane automatycznie w zależności od warunków zewnętrznych (pogoda, zmierzch, inni użytkownicy drogi) i uzupełniają automatyczne światła mijania dostępne już w standardzie w poprzedniej generacji samochodów ciężarowych marki. Aby zapewnić optymalną widoczność, dodatkowe światła robocze można zamontować na podwoziu lub z tyłu kabiny.

Pojazdy Renault Trucks T, T High C, K oraz wersje elektryczne E-Tech T, C z roku modelowego 2025 są już dostępne w sieci sprzedaży producenta. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.