Wiadomości z rynku

środa
25 grudnia 2024

Zbiórka odpadów bez pylenia

10 śmieciarek na podwoziach Renault Trucks dla MPO Warszawa
18 października 2019

Zabudowy Farid zostały zamontowane przez firmę GP Truck Trading

Do floty Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w Warszawie dołączyło 10 nowych pojazdów Renault Trucks D26 Wide z nadwoziem marki Farid do bezpylnej zbiórki odpadów stałych. Jednym z wymogów umowy zawartej między MPO a m.st. Warszawa na odbiór odpadów komunalnych było posiadanie odpowiednich pojazdów, które m.in. spełniają najbardziej rygorystyczne normy w zakresie emisji zanieczyszczeń, ale również umożliwiają precyzyjne rozliczanie wykonywanych usług. Dla MPO istotną kwestią pozostawały też niskie koszty eksploatacji floty oraz komfort i bezpieczeństwo pracy załóg – zarówno w odniesieniu do wyposażenia kabiny, jak i układu przeniesienia napędu czy zdolności manewrowych pojazdu. Zakupione przez MPO śmieciarki na podwoziu Renault Trucks D26 Wide to pojazdy 3-osiowe z jedną osią napędową (6x2). Dzięki wleczonej osi skrętnej i niewielkiemu rozstawowi osi (3500 mm) zewnętrzny promień zawracania jest równy zaledwie 7,3 m, co w znaczący sposób ułatwia manewrowanie w ciasnej zabudowie miejskiej. Każdy pojazd napędza 6-cylindrowy silnik DTI 8 o mocy 320 KM (1.200 Nm). Wszystkie są wyposażone w automatyczną skrzynię biegów Allison 3200V piątej generacji, z sześcioma biegami do jazdy w przód i jednym biegiem wstecznym. Zastosowana przekładnia współpracuje z konwerterem o przełożeniu 1,98, sprawiając, że moment obrotowy, jaki trafia na koła jest niemal dwukrotnie większy. Takie rozwiązanie w znaczący sposób wpływa na dynamikę pojazdu i zmniejsza zużycie paliwa. Jest więc bardzo istotne w przypadku pojazdów komunalnych, których praca odbywa się w cyklu start/stop. Automatyczna skrzynia biegów ze zmiennikiem momentu pozytywnie wpływa też na trwałość układu przeniesienia napędu (brak podatnego na zużycie sprzęgła) oraz układu hamulcowego. Dodatkowo pojazdy Renault Trucks z gamy D w wersji przeznaczonej do zbiórki odpadów mają zmodyfikowane tylne zawieszenie. Miechy pneumatyczne osi są nieco cofnięte, a tym samym lepiej chronione przed uszkodzeniem, do jakiego mogłoby dojść w przypadku wjazdu w trudny teren. W kabinie o szerokości 2,5 m znajdują się trzy pełnowymiarowe fotele (dla kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym). Częste wchodzenie i wychodzenie z kabiny ułatwia nisko umieszczona podłoga (tylko 1,1 m od podłoża).
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.